(E) coaching, counselling, casemanagement-vitaliteit

contact informatie

T: 0624721424- E: contact.coachline@gmail.com





COACHING & COUNSELLING


Wat kun je verwachten in een coaching traject?

intake

Dit is een telefonische intake van ongeveer 45 minuten. Daarin stel ik je een aantal vragen om met elkaar helder te krijgen wat je vraag precies is en of we de sprong met elkaar kunnen maken. je kunt ook het intake formulier invullen.

aantal sessies

Dat verschilt per situatie/vraag. Meestal ligt dat tussen de 3 en 8 sessies. ( gemiddeld 5). sessies duren ongever 1 uur. tussentijds evalueren we waar we staan tav je doel en stemmen we af hoe we verder gaan.

thuisopdrachten

Een traject starten betekent ook, als het goed is, het ingang zetten van een (verander) proces. Dat gaat ook door in de tussen de sessies gelegen tijd. ( gemiddeld 2 weken). thuis opdrachten kunnen daarbij helpen en vind ik dan ook belangrijk. We stemmen altijd af welke vorm van opdrachten passend is bij jou en traject.

Ik gebruik verschillende coaching vaardigheden, methodieken en modellen als:

  • Oplossingsgerichte coaching,
  • RET
  • positieve psychologie,
  • mindmapping,
  • visualisatie,
  • roos van leary, etc

Omdat jij en de tijd niet stilstaan

Soms is er een moment in je leven dat het zinvol is om stil te staan bij hoe je de dingen doet. Vooral als je het idee hebt ‘vast te zitten’ of de balans kwijt bent. Maar ook als je Je wilt ontwikkelen, meer voldoening wilt halen uit de dingen die je doet of op zoek bent naar nieuwe energie. je vraagt je af; hoe doe ik daat, welke kant ga ik op, waar begin ik?

coaching betekent eigenlijk begeleiden van A naar B.

Als coach kijk ik vanuit mogelijkheden; wat is er wel, waar zit nog ruimte, waarin kun je nog aanpassen? een coachee zei laatst tegen mij; " wat mooi dat je achter mijn gevoelde belemmering de kwaliteit vandaan kon halen en kon laten gebruiken.

Die " beren op de weg" komen vanzelf aan de orde is mijn ervaring. Interessanter is je af te vragen wat die beren zo groot maakt, waarom je ze zo in de weg laat zitten.

coaching betekent vooral naar de huidige situatie kijken. soms is het goed om even terug te kijken, wat is de achtergrond, zijn er patronene zichtbaar. Maar de focus ligt op het hier en nu.

Dan is het fijn dat je de mogelijkheid hebt om te sparren met een professional. Iemand die jou de vragen stelt die je verder helpen ( zonder oordeel). Iemand die je helpt die stap net buiten je comfortzone te zetten. Zodat je weer verder kunt.


COACH THEMA'S

Persoonlijke effectiviteit

Hoe kun je vanuit je kracht veranderingen in functioneren tot stand te brengen. Want alleen dan nemen jouw doelgerichtheid en effectiviteit toe. Denk aan het beter aangeven van grenzen, prioriteiten stellen, manier van communiceren, etc

loopbaancoaching

Met je coach onderzoek je je loopbaanvragen ( waarom heb je de vraag, wat wil en kan je) en krijg je hulp zodat je zelf de juiste keuzes en stappen kunt zetten. Hierbij kunnen ( capaciteiten / beroeps) testen ingezet worden.

outplacement

Een outplacement traject gaat verder dan een loopbaan onderzoek. Na het in kaart brengen van de mogelijke/ reeele functie richtingen stellen we zoekprofielen op voor het vinden van vacatures, wordt je begeleid bij benadering van de arbeidsmarkt en komt het solliciteren aan bod.

Teamcoaching

Als team is een blik van buitenaf een goede manier om te effectiviteit en de resultaten van een team te bevorderen. Met teamcoaching gaan we gericht aan de slag om stappen te zetten in samenwerken, communicatie en teamresultaten.

Vitaliteitscoaching/leefstijl

Samen met de coach kijk je naar de mogelijkheden die je hebt om tot veranderingen in jouw leefpatroon te komen zodat je de dingen die je wilt en moet doen, duurzaam kunt blijven doen. Hierbij komt voeding, beweging en ontspanning ook aan de orde. Het gaat om de balans tussen body en mind. We maken gezamelijk een "werkplan" dat je houvast biedt.

Stress- balans coaching

Dat kan gaan over werk of privegerelateerde stress gaan of een combinatie van die twee. samen ontravelen we de stresskluwen in je hoofd en zoeken per onderdeel naar oplossingen. Heel praktisch ook; welke kleine stapjes zijn er direct te maken of nodig om overeind tee blijven. mindfullness oefeningen kunnen hier deel van uit maken.