Houd je balans

training; Houd je balans

(incompany of extern;  5-10 deelnemers)

Wanneer is het genoeg? Wanneer geef je toe; dit gaat niet de goede kant op. Vaak is dat een lastig vraagstuk, waar ook de werkgever bij om de hoek komt kijken; want wanneer geef je aan dat je meer rust nodig hebt en niet kan werken?  En is dat dan de oplossing?

Deze training gaat over hoe  je zelf invloed kunt uitoefenen op het behouden/ weer verkrijgen van balans. Een training waarin we ook leren van elkaar in de groep; de wisselwerking die daar ontstaat, de verschillende benaderingen leren kennen en de ondersteuning naar elkaar blijken heel goed te werken.

Het (her)vinden van die balans heeft altijd te maken met het spanningsveld tussen persoonlijke kenmerken en de omstandigheden waarmee je te maken hebt. En dat zal zeker aan bod komen.
Deze training ondersteunt je om meer (in)zicht te krijgen in het vinden van een gezonde balans tussen werk en privé.

Denk bijvoorbeeld aan:
• Hoe blijf je in balans als je werk en (jong) gezin combineert of juist steeds meer mantelzorg taken hebt en werkt?
• Hoe blijf je in balans bij toenemende vragen en werkdruk
• Hoe hervind je je balans na een moeilijke periode?
• Hoe kun je meer invloed uitoefenen op je weerbaarheid tegen stress.

Wat er aan bod komt:
*welke risicofactoren (in- en extern) spelen bij mij een rol en hoe ga ik daar mee om.
*hoe ontstaat stress, wat zijn de fases en hoe kan ik daar adequaat op reageren.
*hoe kan ik meer vanuit eigen kracht functioneren
*welke (kleine) stappen kan ik nu zetten om te werken aan gezonde (terugkeer naar) werksituatie.
*Waar kan ik wel invloed op uitoefenen, en waar kan ik om hulp vragen?
*Hoe voorkom ik dat ik terugval?

Wil je weten of deze training ook geschikt is voor jouw organisatie/afdeling? neem dan even contact met mij op. hilde@coachline.nl

in de training komen verschillende oefeningen aan bod;
zoals " de bloem" om minder in je meest energieverslindende valkuilen te stappen.

Maar ook; wat is rust eigenlijk. en hoe kun jij in je dagelijks leven daar op inspelen.

Draaglast beperken is soms ingewikkeld; hoe bewust kun je dan inzetten op  je draagkracht?

Ervaring deelnemers  houd je balans nov 2022:

" Ik heb veel meer inzichten gekregen dan ik van te voren had verwacht"
vrouw-40/50  medewerkster bij grote zorgorganisatie
"Ik had vooraf weinig verwachting van de cursus. Deelname heeft mij positief verrast en veel gebracht. Met name door de kleine groep, prettige interactie en ruimte voor persoonlijke aandacht heb ik er veel aan gehad en ben ik voor mijn gevoel weer een stap verder."
vrouw 50-60 medewerkster grote zorgorganistie

een filmpje waar je je ademhaling aan kunt spiegelen is:

Ontspannen "moet"

Wetenschappelijk onderzoek wijst steeds meer op het belang van tijdige en adequate rust en ontspanning na inspanning zodat je lichaam (lijf en brein) kan herstellen. Keihard werken betekent ook keihard ontspannen!

Maar dan helpt het wel als je je hoofd mee kunt nemen in die ontspanning, dat je de ontspanning ook echt kunt voelen. Dat het klopt.

Vaak hoor ik van cliënten dat ze tot niets komen. Ze zitten op de bank ( "rust nemen zei de huisarts" ) maar echt helpen doet het niet.  Ze piekeren en voelen zich aan einde van de dag rot daarover.

Dus hoe jij je ontspant kan de start zijn van een balanstraject; wat werkt wel en wat werkt niet. Die eerste stress is urgent om mee aan de slag te gaan.

Daarna kijken we verder.

"Ontspanning is een actie en hoort op je To Do Lijst"

Wellicht kan een lekker trage strandwandeling al goede een optie zijn!

Hilde werkt sinds juni 20 volgens inzichten van de CSR methode; een psycho-biologische aanpak bij stress en burn-out.  "coaching op 3 niveau's : lichaam , gedrag en psyche". lees meer op de site van CSR.

 

Klanten reviews

thema; werk/prive balans, werkdruk of stress

De coaching in zijn geheel geeft mij enorm geholpen om beter om te gaan met stress. Waaronder het signaleren van stress, het omgaan met stress en de preventie. Ook de balans werk/prive is goed hersteld en beter in balans te houden.

manager (man 40-50)

dec 2021

wat is u vooral bij gebleven/ remarks:

I appreciated having contact with Hilde. I felt that she was trying put yourself in my situation. I felt
understood. She was a great supporter for me. Encourage me to make decision which improved my life but i
didnt feel presure. Thank You Hilde. 

vrouw- 40-50, stress en burn-out 2020

Hoe is coaching bevallen?

"ik ben heel content met het verloop van de sessie en hetgeen we hebben bereikt. nu heb ik aandachtspunten waarmee ik aan de slag blijf gaan omdat het mij helpt. ook ben ik heel blij met enkele inzichten over mijzelf, als persoon, en hoe ik daarmee om kan gaan in relatie tot mijn collega's. ik vond de sessies met Hilde prettig en heel leerzaam en ben heel enthousiast over haar manier van coaching. heel bijzonder dat zij vanaf de 1e sessie mij goed begreep, en dat allemaal telefonisch!" 

2020 -(vrouw 40-50) persoonlijke coaching

Welk beeld had je bij online coaching en in hoeverre is aan je verwachting voldaan?

" Ik wist niet wat ik kon verwachten maar het is me 1000% goed bevallen"

"Ik had een hele goed klik met mijn E-coach. Vertrouwen was er direct"

C.K 

2017  ( vrouw 50-60)

wat is u het meest bij gebleven?

"spiegelen van mijn gedrag naar anderen"

vrouw-40-50- rouwverwerking en re-integratie werk

Welk beeld had je bij online coaching en in hoeverre is aan je verwachting voldaan?

"Ik hoopte dat er iemand zou zijn die geen oordeel zou hebben en dat was ook gelukkig zo.

Ze stelde de juiste vragen en liet me nadenken op een andere manier

W.v W

2017  (vrouw 30-40) persoonlijke coaching

Heb je nog verbeter punten voor de coach?

"nee, had goede/fijne gesprekken. 

Kreeg voldoende tijd en ruimte. ze had goede adviezen en tips "

J.G.

2017 (vrouw 30-40) persoonlijke coaching

Kun je aangeven wat voor jou vooral helpend is geweest of wat je is bij gebleven in de gesprekken?

De coachingssessies hebben mij erg geholpen om een deel van mijn eigenwaarde terug te vinden. En te kijken wat er wél mogelijk is en daarop verder te bouwen.

vrouw 20-30 jaar- loopbaantraject 2020

Welk beeld had je bij online coaching en in hoeverre is aan je verwachting voldaan?

"Op zich wel wat het nu was; van te voren dingen via mail en daarna face to face maar dan via Skype

(handig want dan kan het makkelijker buiten kantoortijd en scheelt reistijd)."

S.T

2016  ( vrouw 20-30) persoonlijke coaching

Wat is u het meest bijgebleven van de coaching sessies?

"Het spiegelen, het kritisch meeluisteren en teruggeven, het verhelderen van de vraag"

2020 (vrouw 30-40) persoonlijke coaching

Wat zowel helpend is geweest en mij is bij gebleven zijn de opbouw van de sessies. Dat is iets wat je achteraf pas realiseert maar wat zo mooi is......De vraagstellingen van Hilde waren verhelderend, out of the box, vernieuwend en inspirerend. Het heeft mij een stuk zelfvertrouwen en inspiratie terug gegeven om de stap naar een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Ingrid, marketing & sales assistent, (vrouw 40-50) loopbaan coaching

Kun je aangeven wat voor jou vooral helpend is geweest of wat je is bij gebleven in de gesprekken?

" mij activeren tot het daadwerkelijk gaan solliciteren voor stage en mij uitdagen actief te gaan netwerken om een beter beeld te krijgen van mijn nieuwe vakgebied.  En heel nuttig: me laten inzien dat ik moet gaan genieten van mijn studietijd".

vrouw 20-30 jaar - loopbaantraject 2021